ASPIRASI BARU
Menyusur Transformasi Menterjemah Aspirasi

Salam ukhuwah! Selamat melayari blog yang membicarakan.......
ASPIRASI BARU - "MENYUSUR TRANSFORMASI, MENTERJEMAH ASPIRASI"
Muqaddimah dan ucapan sulung penulis menyampaikan Salam Aspirasi di sini.


Dikelolakan oleh BHM - Ahli UMNO Bhg. Ampang, Selangor.

UMNO Permatang Pauh Akan Cadang Seorang Calon



BUKIT MERTAJAM, 23 April (Bernama) -- UMNO Bahagian Permatang Pauh mula mengatur persiapan menghadapi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti termasuk mencadangkan seorang pemimpin sebagai calonnya.


Ketua Bahagian itu Datuk Abdul Jalil Abdul Majid berkata keputusan telah dibuat untuk mengemukakan hanya satu nama bagi pertimbangan Presiden parti, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

"Mesyuarat khas jawatankuasa bahagian telah membuat keputusan untuk mencadangkan satu nama sahaja sebagai tanda kesepakatan dan perpaduan kami di sini," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat itu di sini, Rabu malam.

Bagaimanapun, katanya bahagian itu menyerahkan kepada Mohd Najib untuk membuat keputusan mengenai calon yang dirasakan layak dan boleh memberi kemenangan kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN) di kawasan itu.

Beliau berkata bahagian itu akur kepada sebarang keputusan Presiden parti mengenai perkara itu dan pada peringkat ini adalah terlalu awal baginya untuk menamakan calon berkenaan.

Abdul Jalil berkata bahagian itu juga telah melakukan "pembersihan" senarai anggota parti bagi memudahkan pihaknya mengatur strategi kempen kelak.

Pada mesyuarat itu juga sebanyak 22 jawatankuasa ditubuhkan untuk memastikan kelancaran operasi pilihan raya sekiranya Presiden parti dan BN membuat keputusan untuk meletakkan calon parti itu bertanding di DUN Penanti.

"Kita hanya mengatur persiapan awal, sekiranya pucuk pimpinan BN membuat keputusan untuk bertanding, kita telah bersedia," katanya.

Bagaimanapun, perjalanan mesyuarat malam tadi itu dikatakan sedikit terjejas apabila beberapa pemimpin dilihat meninggalkan bilik mesyuarat secara tergesa-gesa difahamkan kerana perbezaan pendapat.

-- BERNAMA - Pautan asal di sini.

1 comments:

Mencadangkan tidak salah tapi jangan meletakkan harapan terlalu tinggi kerana sebarang kemungkinan boleh terjadi. Apa pun keputusan yg bakal dibuat oleh Presiden UMNO merangkap Pengerusi BN perlu diakur semua pihak dan jangan kita berpecah belah hanya disebabkan tidak bersetuju dengan apa yang akan diputuskan nanti.


Post a Comment

MAKLUMAN KEPADA PENGUNJUNG !!

Mohon jasabaik semua pengunjung semoga komentar yang dilontarkan menepati kehendak perbincangan dan tidak lari daripada tajuk asalnya.

Sila berikan kerjasama menggunakan bahasa secara lebih berhemah dan bersopan santun supaya perbincangan kita lebih bermanfaat dan sampai kepada aspirasi sebenar. Matlamat dan objektif haruslah diutamakan.

"BAHASA JIWA BANGSA"

Sekian dimaklumkan. Salam perjuangan.

Followers