ASPIRASI BARU
Menyusur Transformasi Menterjemah Aspirasi

Salam ukhuwah! Selamat melayari blog yang membicarakan.......
ASPIRASI BARU - "MENYUSUR TRANSFORMASI, MENTERJEMAH ASPIRASI"
Muqaddimah dan ucapan sulung penulis menyampaikan Salam Aspirasi di sini.


Dikelolakan oleh BHM - Ahli UMNO Bhg. Ampang, Selangor.

Baru Dibebaskan Sudah Tunjuk Biadab


Manoharan Perlu Cermin Diri Dulu


KOTA BHARU 21 Mei – Pemimpin pertubuhan haram Hindraf yang baru dibebaskan dari tahanan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), M. Manoharan diminta supaya mencermin diri sendiri terlebih dahulu sebelum membuat tuntutan yang ‘merepek’ dan ‘tidak munasabah’.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, permintaan beliau supaya semua rakyat Malaysia yang lahir selepas merdeka diberikan status bumiputera tidak perlu dilayan kerana ia adalah kontrak sosial yang telah dipersetujui sejak sebelum merdeka lagi.

Beliau berkata, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah itu sememangnya buta sejarah kerana isu kontrak sosial telah berulang kali diperjelaskan oleh pelbagai pihak.

‘‘Ini negara Tanah Melayu dan kita telah memberikan hak kepada mereka untuk tinggal di sini. Kalau dia (Manoharan) hendak taraf bumiputera, baliklah ke India, di sana dia boleh dapat taraf tersebut.

‘‘Isu-isu yang dibangkitkan beliau semuanya merepek, sebagai contoh masalah sekolah Tamil, kenapa minta peruntukan yang melampau, kerajaan sudah sediakan sekolah, jadi pergilah belajar di sekolah ini, semuanya percuma, kita tidak pernah mengabaikan mana-mana kaum di negara ini,’’ katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas tindakan Manoharan yang meminta kerajaan supaya memberikan status bumiputera kepada penduduk kaum lain yang lahir selepas merdeka.

Menurut Manoharan, ia bagi menyatukan seluruh penduduk negara ini dan memberikan makna sebenar Satu Malaysia seperti yang dikatakan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

-- Utusan Online - Pautan asal di sini.

0 comments:

Post a Comment

MAKLUMAN KEPADA PENGUNJUNG !!

Mohon jasabaik semua pengunjung semoga komentar yang dilontarkan menepati kehendak perbincangan dan tidak lari daripada tajuk asalnya.

Sila berikan kerjasama menggunakan bahasa secara lebih berhemah dan bersopan santun supaya perbincangan kita lebih bermanfaat dan sampai kepada aspirasi sebenar. Matlamat dan objektif haruslah diutamakan.

"BAHASA JIWA BANGSA"

Sekian dimaklumkan. Salam perjuangan.

Followers